10 روش براي طراحي با استفاده از نوشته روي عکس
نوشته شده توسط : گرگ سفید

يکي از بهترين تکنيک ها در طراحي سايت ، استفاده از تايپ و فونت در اطراف تصاوير است، اما اين روش در عين حال مي تواند يکي از سخت ترين مفاهيم براي اجرا باشد تا بتوانيد آن را به صورت موفقيت آميز در وب سايت خود به اجرا در بياوريد.

 

براي استفاده از اين روش بايد از تصوير درست و تايپوگرافي مناسب استفاده کنيد و به خوبي بدانيد که هدف شما براي استفاده از اين نوع روش در طراحي سايت چيست. اگر احساس مي کنيد آماده پذيرفتن اين چالش هستيد، بهتر است با 10 روش براي استفاده بهتر از اين سبک آشنا شويد و آن را به کار بگيريد:

1. افزودن تضاد يا کنتراست

متن استفاده شده در طراحي سايت بايد خوانايي قابل قبولي داشته باشد و به خوبي استفاده شود. اطمينان حاصل کنيد که در متن استفاده شده از رنگ هاي مختلف استفاده مي کنيد تا در ترکيب با تصوير مورد نظر، خوانايي قابل قبولي داشته باشد. اگر تصوير استفاده شده داراي پس زمينه تيره است، از رنگ سفيد يا رنگ‌هاي روشن براي متن خود استفاده کنيد. اگر تصوير پس زمينه داراي رنگ روشن است، بنابراين بهتر است از نوشته هاي تيره استفاده کنيد.

 
متن استفاده شده در عکس طراحي سايت بايد با تصاوير به صورت کامل همخواني داشته باشد. براي مثال، تصوير فوق، اندازه تصوير مورد نظر بزرگ و برجسته است، در حالي که نوشته استفاده شده باريک و روشن است. اين عناصر به خوبي با يکديگر کار مي کنند، اما در عين حال داراي تضاد خاصي با يکديگر هستند.

2. متن مورد استفاده را با تصاوير ادغام کنيد

گاهي اوقات، متن استفاده شده در واقع بخشي از تصويري است که در حال کار بر روي آن در طراحي سايت هستيد. موفقيت در اين امر مي‌تواند کاري سخت باشد و تنها در موارد محدودي به خوبي عمل مي کند. براي موفقيت در اين امر نياز به تصويري ساده و کلماتي داريد که به خوبي با يکديگر هم خواني داشته باشند، طراحي سايت مک لارن از اين امر به خوبي استفاده کرده است و تصور خود را به خوبي با متن موردنظر ادغام کرده است تا بتواند هدف خود را به کاربران منتقل کنند.

3. جريان بصري را دنبال کنيد

کار با بخش بصر يک تصوير، يکي از مهم ترين روش ها هنگام استفاده از تصوير و متن به صورت همزمان است. بايد کلمات را به نحوي استفاده کنيد تا در قسمت هاي مناسبي از يک تصوير در طراحي سايت قرار بگيرند و نياز است تا نوشته ها مورد نظر را در قسمت هاي مهم تصوير قرار ندهيد. اين بخش ها شامل چهره ها، بخش هاي مهم عکس، يا محصولي است که در تلاش براي معرفي و نمايش آن هستيد.

براي استفاده مناسب از تصاوير، به دنبال فضاهايي باشيد که مي توانيد نوشته هاي خود را به صورت خوانا در آن قرار دهيد، در حالي که نوشته هاي مورد نظر هيچ گونه تداخلي با قسمت هاي مهم تصويرطراحي سايت نداشته باشند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/99/





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: